tecknamera

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Ritskola

Av Sofia - 30 maj 2012 19:14

HEEEEJ!!!!

Ja, då vare dags för en liten ritskola.


Ritskola 1:

Ansiktet

Del 1; Ögon



Mellanrealistiska ögon


 

1. Första formen

   

2. Glänset

  

3. Färg

  

4. Ögonfransar (Kan skippas)


Enkla realistiska ögon:



  

1. Formen

  

2. Irisens konturer

  

3. Gläns och pupiller

  

4. Färg

  

5. Ögonfransar (vet att mina blev grymt fula, nurå)


Enkla mangaögon:



  

1. Första linjerna (javet, oskarpa)

  

2. Ena sidan (blänk) Jätteoskarpt!

  

3. Mer blänk!

  

4. Färg

 

5. Mer färg och ögonfransar.




Haha! Värsta SÄÄÄÄÄMSTA ritskolan, men men.


//Mirella

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 29 juli 2013 13:11

Har inte bestämmt att jag ska fortsätta, men ska göra lite redigeringar och... Här kommar teckningar!                 De var från förra sommaren :P Den sista ska vara ett självporträtt, haha   Också från sommar 2012                Det var...

Av Sofia - 29 juli 2013 12:08

Som ni märker har jag inte loggat på JÄTTELÄNGE! Men jag börjar känna att jag vill läga upp mina teckningar nånstans så nu tänker jag kanske börja igen. Kanske. Om jag klarar det.   // Mirella ...

Av Sofia - 11 oktober 2012 09:07

Jusst nu är det såhär: Min kamera vill verkligen inte funka men jag har fått en ny mobil nu så jag kanske kan ladda upp bilder snart.   Detta har ju blivit som ett litet stopp i mitt bloggande men jag ska bättra mig.   Hejdå // Mirella ...

:(

Av Sofia - 27 september 2012 09:03

Hej alla ni. Jag har verkligen förökt ta bilderna idag, men ingen kamera ville ta några kort.    Jag ska be mamma eller pappa hjälpa mig med kamerorna i eftermiddag, så förhoppningsvis kommer mina teckningar imorgon.   Vi ses snart!   // ...

Av Sofia - 26 september 2012 18:55

Hej, och jag är hemskt ledsen att jag inte har bloggat alls på jättelänge.   Det har liksom inte blivit nåt. Känner mig skyldig er några bilder. Ska bara greppa min kamera (som jag hoppas fungerar nu) och leta rätt på sommarens senare teckningar.  ...

Presentation


Hej! Jag är en sprallig tjej på 14 år! Detta är min teckningsblogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jättebra!
 Bra!
 Sådär, okej.
 Dålig!
 Jättedålig!
 Jag vet inte...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!!!

Besökar-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards