tecknamera

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 31 maj 2012 08:26

Hej!

Har inget att säga nu...

Men jag har sovmorgon och första lektionen ska vi se på film! Bra början på dagen!  

Lyssnar på eurovission låtar just nu.

Vet inte vad jag ska göra sen. Kanske MSP?


Ha det gött!


// Mirella

Av Sofia - 30 maj 2012 19:14

HEEEEJ!!!!

Ja, då vare dags för en liten ritskola.


Ritskola 1:

Ansiktet

Del 1; Ögon



Mellanrealistiska ögon


 

1. Första formen

   

2. Glänset

  

3. Färg

  

4. Ögonfransar (Kan skippas)


Enkla realistiska ögon:



  

1. Formen

  

2. Irisens konturer

  

3. Gläns och pupiller

  

4. Färg

  

5. Ögonfransar (vet att mina blev grymt fula, nurå)


Enkla mangaögon:



  

1. Första linjerna (javet, oskarpa)

  

2. Ena sidan (blänk) Jätteoskarpt!

  

3. Mer blänk!

  

4. Färg

 

5. Mer färg och ögonfransar.




Haha! Värsta SÄÄÄÄÄMSTA ritskolan, men men.


//Mirella

Av Sofia - 29 maj 2012 21:02

Om jag bara vore VIP på MSP... Då skulle jag ha detta:

 

HAHA, ja, jag ÄLSKAR Pirates of the Caribbean!

 

I hope to see U soon!

// Mirella

:)

Av Sofia - 28 maj 2012 15:08

Nu har jag nyss kommit hem från skolan. Det var inte nån speciell dag precis. Den var som alla andra, ganska tråkig.


Nu har jag i alla fall kommit på vad min första ritskola ska handla om. Men ni får vänta och se. Meeeeen! Den kommer snart!


Ska också ta kort på lite bilder som jag ritade igår.   


Sååååååååååå.....

Kolla in igen snart!  


Hejrå!

// Mirella

Av Sofia - 27 maj 2012 11:32

Jippi!   

Vi vann! Loreen, du är typ bäst. Det var 5:e gången vi vann Eurovision Song Contest, vilket gör att vi har näst flest segrar, efter Irrland. Okej, vi delar den platsen med många fler, bland andra Storbritanien, men ändå.


  Okej, jag vet att det är år 2008, men jag hittade inte 2012.


Ha det!   

// Mirella

Av Sofia - 26 maj 2012 17:58

Hej!!!

Nu kommer några teckningar. Hoppas ni gillar de.


   Manga-realistisk blandning, typ. Rättså  nöjd.

 Porträtt av mig, fasst som pingvin. Brukar göra porträtt med kycklingar istället. Sådär-nöjd.  Hunden Milou, från Tintin. Nöjd.    Jack Sparrow, från Pirates of the Caribbean. Nöjd. Vanlig tjej, typ. Hon fick för stora ögon, men annars är jag nöjd.   En cupcake. Rätt nöjd.  En uggla som har en mus i munnen. Jag hade ju inte något att rita av, så jag är nöjd.   Två tjejer som leker på en strand. Ritade i bilen. Rätt nöjd. 


Hoppas ni gillade de!

// Mirella

Av Sofia - 25 maj 2012 19:38

Hej!

Nu är det värkligen sommar! Jag har nyss varit och badat i en sjö i Björklinge! Det var faktiskt nt så kallt. Vi badade säkert en timme! Sedan åt vi sushi (stavning?). Jättegott!!!


Hoppas du kikar in snart!

// Mirella

Av Sofia - 24 maj 2012 20:55

Sådärja!

Nu är jag färdig med utseendet. Det tog lång tid att få till Headern, men nu duger den.

Hinner inte lägga in bilder just nu, men det kommer!


Ha det! Hoppas du tittar in igen snart!

// Mirella

Presentation


Hej! Jag är en sprallig tjej på 14 år! Detta är min teckningsblogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jättebra!
 Bra!
 Sådär, okej.
 Dålig!
 Jättedålig!
 Jag vet inte...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!!!

Besökar-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards